BIMOTA TERA 1000

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt Kawasaki lijnmotor

Aantal cilinders:

4

Nokkenas:

Dubbel bovenliggend

Aantal kleppen per cilinder:

4

Cilinderinhoud:

998 cc

Koeling:

Vloeistof

Smeersysteem:

Wet-Sump

Compressie verhouding:

11,2 : 1

Boring x slag:

76 x 55 mm

Maximum vermogen:

147,1 KW / 200 PK @ 11.000 rpm

Maximum koppel:

137 Nm @ 8500 rpm

Verbruik:

nb

Top Snelheid:

300+ km/h

Inlaatsysteem:

Elektronisch geregelde brandstofinjectie

Elektrische installatie:

12 Volt

Ontsteking:

Elektronisch

Start systeem:

Elektrisch

Koppeling:

Meervoudige natte plaat

Versnellingen:

6

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Ketting

Frame Type:

Brugframe met blok als dragend gedeelte

Vering voor:

Aluminium swingarm met Öhlins TTX 36 schokdemper

Vering achter:

Enkele Öhlins TTX 36 schokdemper

Remmen voor:

Dubbele geperforeerde schijf 330 mm

Remmen achter:

Enkele geperforeerde schijf 220 mm

Wielen:

Aluminium gietwielen

Bandenmaat voor:

120/70-ZR 17

Bandenmaat achter:

190/55-ZR 17

Lengte:

nb

Breedte:

nb

Hoogte:

nb

Zithoogte:

820 mm

Wielbasis:

nb

Droog gewicht:

207 kg

Brandstof:

Euroloodvrij

Tankinhoud:

22 ltr

leverbaar vanaf-tot:

2024 - nb

Opmerkingen:

De Bimota Tera is de eerste Cross over van Bimota en verschijnt in een gelimiteerde oplage van 250 stuks