Motor type: |
Viertakt Boxermotor |
Aantal cilinders: |
2 |
Nokkenas: |
|
Aantal kleppen per cilinder: |
2 OHV |
Cilinderinhoud: |
494 cc |
Koeling: |
Lucht |
Smeersysteem: |
Tandwielpomp |
Compressie verhouding: |
5,8 : 1 |
Boring x slag: |
68 X 68 mm |
Maximum vermogen: |
18 PK @ 4000 RPM |
Maximum koppel: |
|
Verbruik: |
|
Top Snelheid: |
115 KM/h |
Inlaatsysteem: |
Speciale BMW 22 mm Carburateur |
Elektrische installatie: |
Bosch dynamo 6 Volt 30 Watt type: D 2 L |
Ontsteking: |
Bosch Magneet |
Start systeem: |
Kick |
Koppeling: |
Enkele droge plaat vanaf motornr: 70889 dubbele platen |
Versnellingen: |
3 |
primaire overbrenging: |
Tandwielen |
Secondaire overbrenging: |
Cardan |
Frame Type: |
Dubbel Wiegframe |
Vering voor: |
1 pakket a 6 bladveren |
Vering achter: |
Geen |
Remmen voor: |
Trommel 200 mm |
Remmen achter |
Cardanrem |
Wielen: |
Spaakwielen |
Bandenmaat voor: |
3,50 x 26 later 2,75 x 27 |
Bandenmaat achter: |
3,50 x 26 later 2,75 x 27 |
Lengte: |
|
Breedte: |
|
Hoogte |
|
Zithoogte: |
|
Wielbasis: |
1400 mm |
Droog gewicht: |
150 KG |
Brandstof: |
|
Tankinhoud |
12,5 Ltr |
leverbaar vanaf-tot |
1928-1930 |
Opmerkingen: van deze motor zijn 1006 stuks geproduceerd |
De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht er kan voorkomen dat door typeveranderingen enkel afwijkingen zijn.
Mocht u fouten zien of aanvulling op de gegevens hebben stuur dan een mail naar info@motorencyclopedie.nl