BMW R 65

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt boxermotor

Aantal cilinders:

2

Nokkenas:

Enkele onderliggend

Aantal kleppen per cilinder:

2

Cilinderinhoud:

650 cc

Koeling:

Lucht

Smeersysteem:

Tandwielpomp

Compressie verhouding:

8,7 : 1

Boring x slag:

82 x 61,5 mm

Maximum vermogen:

35 KW/48 PK @ 7250 RPM

Maximum koppel:

47,8 NM @ 3500 RPM

Verbruik:

 

Top Snelheid:

175 KM/h

Inlaatsysteem:

Carburateur

Elektrische installatie:

12 Volt

Ontsteking:

Electronisch met electronische vervroeger

Start systeem:

Electrisch

Koppeling:

Enkelvoudige droge plaat

Versnellingen:

5

primaire overbrenging:

As

Secondaire overbrenging:

Cardan

Frame Type:

Dubbel Wiegframe

Vering voor:

Hydraulische telescoopvork

Vering achter:

Enkele Boge Schokdemper

Remmen voor:

Enkele schijf 285 mm

Remmen achter

Trommel 200 mm

Wielen:

Gietwielen

Bandenmaat voor:

90/90-H18

Bandenmaat achter:

120/90-H18

Lengte:

2175 mm

Breedte:

635 mm

Hoogte

1150 mm

Zithoogte:

mm

Wielbasis:

nb

Droog gewicht:

205 Kg

Brandstof:

Eurosuper

Tankinhoud

22 liter

leverbaar vanaf-tot

1985-1988

Opmerkingen: Foto model 1989

Deze motor verving de R 45 en de R 65 LS en heeft enkelzijdige achterwielophanging

De R 65 TIC was een overheidsmotor

De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht er kan voorkomen dat door typeveranderingen enkel afwijkingen zijn.

Mocht u fouten zien of aanvulling op de gegevens hebben stuur dan een mail naar info@motorencyclopedie.nl