Technische gegevens
|
Motor type:
|
Viertakt Boxermotor
|
Aantal cilinders:
|
2
|
Nokkenas:
|
Enkel onderliggend
|
Aantal kleppen per cilinder:
|
2
|
Cilinderinhoud:
|
898 cc
|
Koeling:
|
Lucht
|
Smeersysteem:
|
nb
|
Compressie verhouding:
|
9,5 : 1
|
Boring x slag:
|
90 x 70,6 mm
|
Maximum vermogen:
|
49 KW/ 67 PK @ 7000 RPM
|
Maximum koppel:
|
75 NM @ 5500 RPM
|
Verbruik:
|
nb
|
Top Snelheid:
|
200 KM/h
|
Inlaatsysteem:
|
Carburateur
|
Elektrische installatie:
|
12 Volt
|
Ontsteking:
|
Accu/bobine
|
Start systeem:
|
Elektrisch
|
Koppeling:
|
Enkelvoudige droge plaat
|
Versnellingen:
|
5
|
primaire overbrenging:
|
As
|
Secondaire overbrenging:
|
Cardan
|
Frame Type:
|
Dubbel Wiegframe
|
Vering voor:
|
Hydraulische telescoopvork
|
Vering achter:
|
Twee schokdempers
|
Remmen voor:
|
Dubbele geperforeerde schijf 200 mm
|
Remmen achter
|
Trommel 200 mm
|
Wielen:
|
Spaakwielen
|
Bandenmaat voor:
|
3,25 x 19
|
Bandenmaat achter:
|
4,00 x 18
|
Lengte:
|
2180 mm
|
Breedte:
|
740 mm
|
Hoogte
|
1210 mm
|
Zithoogte:
|
nb
|
Wielbasis:
|
nb
|
Droog gewicht:
|
215 Kg
|
Brandstof:
|
Super
|
Tankinhoud
|
24 liter
|
leverbaar vanaf-tot
|
1974-1977
|
Opmerkingen: Deze motor is de sportieve uitvoering van de BMW R 90-S |
De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht het kan voorkomen dat door typeveranderingen enkele afwijkingen zijn.
Mocht u fouten zien of aanvulling op de gegevens hebben stuur dan een mail naar info@motorencyclopedie.nl