DUCATI 907 IE

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt L-motor

Aantal cilinders:

2

Nokkenas:

Enkel bovenliggend

Aantal kleppen per cilinder:

2 Desmodromisch gestuurd

Cilinderinhoud:

904 cc

Koeling:

Vloeistof

Smeersysteem:

Wet-Sump

Compressie verhouding:

9,2 : 1

Boring x slag:

92 x 68 mm

Maximum vermogen:

66 KW / 89 PK @ 8500 rpm

Maximum koppel:

nb

Verbruik:

1 : 17,8

Top Snelheid:

230 km/h

Inlaatsysteem:

Weber-Marelli brandstofinjectie

Elektrische installatie:

12 Volt

Ontsteking:

Elektronisch

Bougie:

Champion RA4HC

Start systeem:

Elektrisch met electronische vervroeger

Koppeling:

Meervoudige droge plaat

Versnellingen:

6

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Ketting

Frame Type:

Dubbel wiegframe

Vering voor:

Hydraulische Marzocchi M1R telescoopvork met anti-duik

Vering achter:

Enkele Mono-Shock schokdemper

Remmen voor:

Dubbele geperforeerde schijf 320 mm

Remmen achter:

Enkele geperforeerde schijf 245 mm

Wielen:

Brembo gietwielen

Bandenmaat voor:

120/70-ZR 17

Bandenmaat achter:

170/60-ZR 17

Lengte:

2090 mm

Breedte:

700 mm

Hoogte:

1160 mm

Zithoogte:

780 mm

Wielbasis:

1490 mm

Droog gewicht:

215 kg

Brandstof:

Eurosuper

Tankinhoud:

21 ltr

leverbaar vanaf-tot:

1991 - 1993

Opmerkingen:

Deze motor is de opvolger van de Ducati 906 Paso.

Van deze motor zijn tussen 1991 en 1992 slechts 2303 stuks geprodceerd