Technische gegevens |
|
Motor type: |
Viertakt |
Aantal cilinders: |
1 |
Nokkenas: |
Onderliggend |
Aantal kleppen per cilinder: |
2 |
Cilinderinhoud: |
498,4 cc |
Koeling: |
Lucht |
Smeersysteem: |
Tandwielpomp |
Compressie verhouding: |
5,5 : 1 |
Boring x slag: |
88 x 82 mm |
Maximum vermogen: |
13,88 KW / 18,9 PK @ 4300 rpm |
Maximum koppel: |
nb |
Verbruik: |
1 : 22 |
Top Snelheid: |
120 km/h |
Inlaatsysteem: |
Dell'Orto MD 27 mm carburateur |
Elektrische installatie: |
nb |
Ontsteking: |
Magneto Bosch |
Start systeem: |
Kick |
Koppeling: |
Meervoudige natte plaat |
Versnellingen: |
4 |
primaire overbrenging: |
Tandwielen |
Secondaire overbrenging: |
Ketting |
Frame Type: |
Dubbele wieg buizenframe + Hydronal |
Vering voor: |
Parallellogramvork met frictiedemperna 1945 Hydraulische Telescoopvork |
Vering achter: |
Frictieplatenna 1945 twee schokdempers |
Remmen voor: |
Trommel |
Remmen achter: |
Trommel |
Wielen: |
Spaakwielen |
Bandenmaat voor: |
3,25 x 19 |
Bandenmaat achter: |
3,50 x 19 |
Lengte: |
nb |
Breedte: |
nb |
Hoogte: |
nb |
Zithoogte: |
nb |
Wielbasis: |
1400 mm |
Droog gewicht: |
160 kg |
Brandstof: |
normaal gelood |
Tankinhoud: |
12 ltr |
leverbaar vanaf-tot: |
1934 - 1949 |
Opmerkingen:Van deze motor zijn circa 6555 stuks geproduceerdDe Moto Guzzi GTV 500 is ook bekend als de bitubo of dubbele pijp, markeerde een keerpunt voor de fabrikant uit Mandello del Lario en verving feitelijk de oude eencilindermotor met tegenover elkaar liggende kleppen.De nieuwe eencilinder had een V-versnellingsbak met vier versnellingen en een kleppenmechanisme met vernieuwde stangen, tuimelaars en kopkleppen.Het buisvormige duplex-wiegframe heeft vorken van het parallellogramtype, die in recentere versies zijn vervangen door een telescopische hydraulische vork.De achterwielophanging heeft twee elastische koppelingen, later vervangen door een achterbrug met dubbele zijschokbrekers.De motor heeft een vermogen van 22 pk bij 4.500 tpm en een topsnelheid van 120 km/u |