MOTO GUZZI GTV 500

Technische gegevens

Motor type:

Viertakt

Aantal cilinders:

1

Nokkenas:

Onderliggend

Aantal kleppen per cilinder:

2

Cilinderinhoud:

498,4 cc

Koeling:

Lucht

Smeersysteem:

Tandwielpomp

Compressie verhouding:

5,5 : 1

Boring x slag:

88 x 82 mm

Maximum vermogen:

13,88 KW / 18,9 PK @ 4300 rpm

Maximum koppel:

nb

Verbruik:

1 : 22

Top Snelheid:

120 km/h

Inlaatsysteem:

Dell'Orto MD 27 mm carburateur

Elektrische installatie:

nb

Ontsteking:

Magneto Bosch

Start systeem:

Kick

Koppeling:

Meervoudige natte plaat

Versnellingen:

4

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Ketting

Frame Type:

Dubbele wieg buizenframe + Hydronal

Vering voor:

Parallellogramvork met frictiedemper

na 1945

Hydraulische Telescoopvork

Vering achter:

Frictieplaten

na 1945

 twee schokdempers

Remmen voor:

Trommel

Remmen achter:

Trommel

Wielen:

Spaakwielen

Bandenmaat voor:

3,25 x 19

Bandenmaat achter:

3,50 x 19

Lengte:

nb

Breedte:

nb

Hoogte:

nb

Zithoogte:

nb

Wielbasis:

1400 mm

Droog gewicht:

160 kg

Brandstof:

normaal gelood

Tankinhoud:

12 ltr

leverbaar vanaf-tot:

1934 - 1949

Opmerkingen:

Van deze motor zijn circa 6555 stuks geproduceerd
De Moto Guzzi GTV 500 is ook bekend als de bitubo of dubbele pijp, markeerde een keerpunt voor de fabrikant uit Mandello del Lario en verving feitelijk de oude eencilindermotor met tegenover elkaar liggende kleppen.
De nieuwe eencilinder had een V-versnellingsbak met vier versnellingen en een kleppenmechanisme met vernieuwde stangen, tuimelaars en kopkleppen.
Het buisvormige duplex-wiegframe heeft vorken van het parallellogramtype, die in recentere versies zijn vervangen door een telescopische hydraulische vork.
De achterwielophanging heeft twee elastische koppelingen, later vervangen door een achterbrug met dubbele zijschokbrekers.
De motor heeft een vermogen van 22 pk bij 4.500 tpm en een topsnelheid van 120 km/u