SACHS ROADSTER 800

Technische gegevens

Bovenste foto beschikbaar gesteld door dhr I. Stricevic

Onderste foto's beschikbaar gesteld door dhr Y. Jones

Motor type:

Viertakt Suzuki VX 800 V-Motor

Aantal cilinders:

2

Nokkenas:

Enkel bovenliggend

Aantal kleppen per cilinder:

4

Cilinderinhoud:

805 cc

Koeling:

Vloeistof

Smeersysteem:

Wet-Sump

Compressie verhouding:

10,0 : 1

Boring x slag:

83 x 74 mm

Maximum vermogen:

42,5 KW / 58 PK @ 6000 rpm

Maximum koppel:

71 Nm @ 4000 rpm

Verbruik:

nb

Top Snelheid:

175 km/h

Inlaatsysteem:

2 x Mikuni 36 mm carburateurs

Elektrische installatie:

12 Volt

Ontsteking:

Elektronisch

Start systeem:

Elektrisch

Koppeling:

Meervoudige natte plaat

Versnellingen:

5

primaire overbrenging:

Tandwielen

Secondaire overbrenging:

Cardan

Frame Type:

Egli Dubbel wiegframe

Vering voor:

Hydraulische Marzocchi telescoopvork

Latere modellen

Hydraulische Paioli USD telescoopvork 40 mm

Vering achter:

Twee Bitubo Twin schokdempers

Remmen voor:

Dubbele geperforeerde Grimeca schijf 320 mm

Remmen achter:

Trommel 180 mm

Wielen:

Spaakwielen

Bandenmaat voor:

120/70-ZR 17

Bandenmaat achter:

160/70-Zr 17

Lengte:

2130 mm

Breedte:

790 mm

Hoogte:

1070 mm

Zithoogte:

770 mm

Wielbasis:

1480 mm

Droog gewicht:

209 kg

Brandstof:

Euroloodvrij

Tankinhoud:

17 ltr

leverbaar vanaf-tot:

2000 - 2007

Opmerkingen:

De motor is een ontwerp van Target Design met een door Frits Egli ontworpen frame

Deze motor is ook bekend als Big Roadster V 3.8

Er zijn slechts 3 stuks van deze motor verkocht in Nederland