Technische gegevens
|
Motor type:
|
Viertakt lijnmotor
|
Aantal cilinders:
|
6
|
Nokkenas:
|
Dubbel bovenliggend
|
Aantal kleppen per cilinder:
|
4
|
Cilinderinhoud:
|
999 cc
|
Koeling:
|
Vloeistof
|
Smeersysteem:
|
nb
|
Compressie verhouding:
|
nb
|
Boring x slag:
|
nb
|
Maximum vermogen:
|
142 KW / 183 PK @ 13.000 rpm
|
Maximum koppel:
|
130 Nm @ 2000 rpm
|
Verbruik:
|
nb
|
Top Snelheid:
|
250 km/h
|
Inlaatsysteem:
|
Elektronisch geregelde BMS-KP brandstofinjectie
|
Elektrische installatie:
|
12 volt
|
Ontsteking:
|
Elektronisch
|
Start systeem:
|
Elektrisch
|
Koppeling:
|
Meervoudige natte plaat
|
Versnellingen:
|
6
|
primaire overbrenging:
|
Tandwielen
|
Secondaire overbrenging:
|
Cardan
|
Frame Type:
|
Aluminium brugframe
|
Vering voor:
|
Hydraulische USD telescoopvork
|
Vering achter:
|
Enkele schokdemper
|
Remmen voor:
|
Dubbele geperforeerde schijf 320 mm
|
Remmen achter
|
Enkele geperforeerde schijf 220 mm
|
Wielen:
|
Gegoten aluminium
|
Bandenmaat voor:
|
120/70-ZR 17
|
Bandenmaat achter:
|
180/55-ZR 17
|
Lengte:
|
2056 mm
|
Breedte:
|
826 mm
|
Hoogte
|
nb
|
Zithoogte:
|
nb
|
Wielbasis:
|
nb
|
Droog gewicht:
|
223 kg
|
Brandstof:
|
Euroloodvrij
|
Tankinhoud
|
17,5 ltr
|
leverbaar vanaf-tot
|
2010-nb
|
Opmerkingen: Deze motor is de eerste BMW uitgerust met een 6 cilinder motorblok |
De technische gegevens zijn met de grootste zorg uitgezocht het kan voorkomen dat door typeveranderingen enkele afwijkingen zijn.