Technische gegevens |
|
Bovenste en onderste foto en gegevens beschikbaar gesteld door Dhr. J.C. van Rijckevorsel(voormalig eigenaar) |
|
Motor type: |
Viertakt |
Aantal cilinders: |
1 |
Nokkenas: |
nb |
Aantal kleppen per cilinder: |
2 x inlaat 34 mm 2x uitlaat 31 mm |
Cilinderinhoud: |
558 cc |
Koeling: |
Vloeistof |
Smeersysteem: |
nb |
Compressie verhouding: |
10,5 : 1 |
Boring x slag: |
98 x 74 mm |
Maximum vermogen: |
48 PK aan het achterwiel/58 PK @ 8500 rpm op de uitgaande as |
Maximum koppel: |
nb |
Verbruik: |
nb |
Top Snelheid: |
221 km/h (Monza gearing) |
Inlaatsysteem: |
41,5 mm Dell"Orto carburateur zonder acceleratiepomp |
Elektrische installatie: |
nb |
Ontsteking: |
Nippon Denso CDI |
Start systeem: |
nb |
Koppeling: |
Meervoudige natte plaat |
Versnellingen: |
5 |
primaire overbrenging: |
nb |
Secondaire overbrenging: |
Ketting |
Frame Type: |
Twin spar Frame gewicht 8 kg |
Vering voor: |
Hydraulische Marzocchi telescoopvork 40 mm |
Vering achter: |
Enkele Marzocchi schokdemper |
Remmen voor: |
Dubbele geperforeerde schijf 260 mm met 4 zuigerremklauw |
Remmen achter |
Enkele geperforeerde schijf 210 mm met 2 zuigerremklauw |
Wielen: |
Magnesium Marvic velgen |
Bandenmaat voor: |
17 / 3,60 inch |
Bandenmaat achter: |
17 / 4,50 inch |
Lengte: |
nb |
Breedte: |
nb |
Hoogte |
nb |
Zithoogte: |
nb |
Wielbasis: |
1340 mm |
Rijklaar gewicht: |
118 kg |
Brandstof: |
nb |
Tankinhoud |
nb |
leverbaar vanaf-tot |
1990 |
Opmerkingen: Er zijn slechts 50 stuks van deze door Frederico Martini (ex-Bimota) ontworpen motor handgebouwd Er is ook een straat legale versie van deze motor geweest alleen is het bij een prototype gebleven deze leverde 54 PK aan de krukas en heeft een gewicht van 145 kg een topsnelheid van meer dan 200 km/h |